האם ישנן בעיות עיכול אצל תינוקות?

ד”ר מרים גרבר .Ph.D.MBMD Dip.H.Ir
באירידיולוגיה וריפוי טבעי גוף/נפש

תינוקות רבים סובלים מבעיות עיכול, יותר ממבוגרים, מסיבות התלויות לעיתים בגילם הצעיר. התסמינים של בעיות עיכול אצל תינוקות יכולים להתבטא בגזים מרובים, עצירות, שלשולים, כאבי בטן, פליטות, הקאה ועוד. חלק מהבעיות נגרמות עקב כניסת אוויר למערכת העיכול, אכילה רבה או מהירה מדי או רגישות למזון כמו לקטוז. העדר אנזימי עיכול מספיקים בשנה הראשונה הוא גורם נוסף לסימפטומים שונים שגורמים לסבל רב אצל תינוק. וישנם גם מקרי זהום חיידקי או ויראלי.

זיהומים במערכת העיכול

זיהום במערכת העיכול יכול להתבטא בהקאה, כאבי בטן ושלשול. לעתים הזיהום מלווה בחום. שלשולים מרובים מסוכנים לתינוק ועל ידי איבוד נוזלים תינוק יכול מהר מאוד להגיע למצב של התייבשות שמסכנת חיים. במקרים אלו יש לפנות מיד לרופא לקבלת עזרה מיידית. במצב כזה מומלץ להפחית בפירות וירקות ומאכלים פיקנטיים ולהגביר שתייה של תה . בעיות של זיהום יכולות להגיע עקב חיידקים שמגיעים למערכת העיכול כמו סלמונלה, אי קולי כל אלה מחייבים טיפול דחוף. לעומת זאת זיהומים וויראליים יחלפו כשם שבאו, לאחר מספר ימים וללא צורך בטיפול ספציפי. אך עדיין חשוב לפנות לרופא לבדיקה.

אבחון אירידולוגיה ושיטת IPEC  

מאחר ותינוק לא יכול לדבר ולומר מה מפריע לו באה שיטת IPEC ומאפשרת למקד את הסיבה המדויקת לסבל של התינוק מבלי לפלוש לגוף ומבלי לגרום לנזק.

ניתן לעשות הערכת מצב בריאות דרך סימנים בחלק הצבעוני של העין שנקרא הקשתית ובחלק הלבן שנקרא סקלרה. האבחון מיועד לילדים מגיל 4-5 ומעלה ומבוגרים. מדובר באבחון שמבוסס על עבודה מרובת שנים של רופאים, הומיאופתים, נטורופתים בכל העולם. באמצעות אירידולוגיה ניתן לאתראת השורש לבעיות רבות ומקורם של סימפטומים רבים שלעיתים קרובות הרפואה הקונבנציונלית לא מזהה. הסימנים בעין מופיעים זמן רב לפני הופעת סימפטומים אפילו בגוף ולכן האירידולוגיה היא רפואה מונעת. ישנם סימנים בעין המעידים על נטייה של בעיות עיכול אצל תינוקות אולם לא ניתן לאבחן בעיות עיכול תינוקת דרך העיניים בתינוקות עד גיל 4-5.

כן ניתן לאבחן בעיות עיכול וסיבותיהן בשיטה שנקראת IPEC – אבחון ונטרול אלרגיה ורגישויות. השיטה מבוססת על קינסיולוגיה (מבחן שריר) ומאפשרת לבדוק תוך מספר דקות גורמים המחלישים את מערכת העיכול או את הגוף בכלל. בתינוקות הבדיקה מתבצעת באמצעות אחד ההורים המהווים קשר חזק ומתווך לתינוק. כך למשל ניתן לאבחן האם התינוק (אפילו בן מספר ימים) רגיש לחלב אם, או לחלב פרה ומרכיביו. כמו כן, גם בעיות עיכול תינוקות כמו אצל מבוגרים יכולות להיווצר מגורם רגשי. ואז הטיפול ממוקד בפתרון הבעיה הרגשית והגוף חוזר לתפקוד תקין. מרים גרבר מומחית בשיטת IPEC ומטפלת בתינוקות, ילדים, נוער ומבוגרים בכל הגילים. יתרונותיה של השיטה בכך שאינה פולשנית ונותנת תוצאות מיידיות ומדויקות.

טיפול בבעיות עיכול אצל תינוקות

הטיפול הוא תלוי במקור הבעיה. במקרה של רגישות למזון ישנו פרוטוקול שלם לטיפול IPEC בנטרול הגורם. הטיפול בזיהום לעיתים יצריך מתן תרופות על ידי רופא. גורם רגשי יצטרך לבוא על פתרונו בידי מטפל מומחה בנושא, וירוס יחלוף תוך מספר ימים וכל מה שדרוש זה דיאטה מוגבלת על מנת להקל על מערכת העיכול ושתיית תה צמחים ומים.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם


    מרים גרבר אירידיולוגיה