קטרקט בעיניים – אבחון וטיפול טבעי

ההבדל בין קטרקט מולד לנרכש בעיניים

מהו קטרקט?

קטרקט, הינו מצב בו עדשת העין שלנו (הטבעית) נהיית עכורה. בצורה נורמלית ולרוב האנשים, עדשת העין הינה נקיה וצלולה ובמצב של קטרקט, נוצרים כתמים עכורים, עד התעכרות מלאה של העדשה. עדשת העין שלנו, ממוקמת ממש מאחורי האישון, וממקדת את האור הנכנס לעין דרך האישון – על גבי הרשתית. אם נדמה את העין שלנו, למצלמה מתקדמת אשר מצלמת את הסביבה ומעבירה את התמונה למוח שלנו, העדשה היא זאת שממקדת את האור, כך שנראה תמונה ברורה וצלולה

ארידיולוגיה אבחון בלובן העין

התפתחות הדרגתית של קטרקט

לרוב, קטרקט מתפתח בצורה הדרגתית. הוא יתחיל התעכרות בשולי הראייה או בכתמים עכורים על העין שלנו, אשר יפריעו לנו בראייה ויכול להגיע עד אובדן ראייה מלא. התהליך גורם לראייה מטושטשת ופעמים רבות באור חזק, כאשר האישון מצטמצם, הטשטוש מתעצם. לעיתים יכול החולה לסבול מראייה כפולה. ההידרדרות במצב הקטרקט ובהשפעתו על הראייה, יכולה להיות מהירה ולהחמיר בתוך חודשים ספורים או להיות איטית ולהתפתח במשך שנים.

מהן הסיבות לקטרקט?

ישנן סיבות שונות לקטרקט, אך הבולטת והשכיחה ביותר היא גיל מתקדם. קטרקט הינה תופעה נורמלית המופיעה בדרך כלל בין גיל 60 לגיל 70, אולם היא יכולה להופיע אף מוקדם יותר במקרים בהם האדם סובל מקטרקט מולד.

שינויים מטבוליים: סוכרת, מחלות מטבוליות והפרעות תזונתיות. מחלות מטבוליות נגרמות עקב חוסר באנזים כזה או אחר האחראי לפירוק חומרים בגוף. חוסר באנזים גורם לרוב להצטברות מוגזמת של החומר ברקמות הגוף השונות וכתוצאה מכך, יכול להוביל להתפתחות של קטרקט בעין של המטופל. קטרקט מולד, אשר ברובו נובע מסיבות גנטיות, יכול להוביל להופעה מוקדם מאוד של התופעה.

מהם הסימנים האופייניים של קטרקט?

עכירות קלה מאוד של העדשה לעיתים אינה מורגשת. עכירות משמעותית גורמת לשינויים בראייה כמו סנווּר, ראייה מטושטשת שהולכת ומחריפה, ירידה ביכולת הראייה בלילה, צורך תכוף בהחלפת המשקפיים, ראייה כפולה בעין אחת, צורך בתאורה חזקה לקריאה, שינוי בראיית צבעים (התמונה נעשית חומה יותר). באמצעות בדיקה יכול רופא עיניים לאבחן ירידה בחדות הראייה, עכירות בעדשה וקושי לראות את קרקעית העין.

מהו הטיפול שמוצע כיום לסובלים מקטרקט?

אם הקטרקט אינו מפריע לראייה בצורה משמעותית וניתן לחיות איתו ברמת חיים גבוהה ללא פגיעה משמעותית, ניתן להסתפק במעקב בלבד. ולשלב יחד עם המעקב, טיפול רפואי אלטרנטיבי בקליניקה של מרים גרבר. בטיפול זה נשלב טיפול תזונתי וטיפול מתחומי הרפואה המשלימה. טיפול זה, יכול להוריד משמעותית את קצב התפתחות המחלה ואף לעצור אותה ואת ההשפעות שלה על הראייה שלנו. להסבר מלא על הטיפולים שלמוצעים בקליניקה ועל אופן יצירת הקשר, ניתן לקרוא כאן בהמשך או באתר במאמרים ובפירוט סוגי הטיפול הניתנים בקליניקה.

יוצרים קשר לאבחון טבעי ולטיפול בקטרקט

בין אם מדובר בקטרקט מולד או בקטרקט שהתרחש מסיבות של גיל או סיבות אחרות, את כולן ניתן לזהות באבחון טבעי בקליניקה של מרים גרבר. במהלך האבחון, ניתן יהיה לראות מהי רמת הקטרקט, קצב ההתפתחות ואף בעקבות האבחון, להמליץ על טיפול מתאים מתוך רשימת ההתמחויות וסוגי הטיפול, אותם מרים גרבר מציעה ללקוחות שלה.

הניסיון רב השנים, ההסמכות הרבות והלמידה הלא נגמרת של דוקטור מרים גרבר, מובילים אותה להיות המובילה בתחום האבחון והטיפול הטבעי לקטרקט מולד או לקטרקט מכל סוג. אז כדי להיות רגועים, צרו קשר לקביעת פגישה לאבחון וטיפול. ליצירת קשר, ניתן להשאיר פרטים בטופס יצירת ה'שר באתר או לפנות טלפונית לקליניקה במספר המופיע למטה באתר.

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם


    מרים גרבר אירידיולוגיה